مشاهده جزییات خبر

فوم سرد چیست؟


فوم سرد چیست؟

فوم سرد یکی از انواع فوم‌های پلی یورتان است که با نام فوم سرد یا مموری فوم شناخته می‌شود. نام گذاری آن به دلیل استفاده از حرارت غیر مستقیم و دمای پایین در مراحل تولید است. محصولاتی که از فوم سرد ساخته می‌شود معمولا توسط تولید کننده به مدت طولانی تضمین کیفیت (گارانتی) می‌شوند.

فوم گرم چیست؟

دلیل نامگذاری فوم گرم، شیوه‌ی تولید آن می باشد. فوم گرم در مقابل فوم‌های سرد در دمای بالای کوره و با حرارات مستقیم پخته می‌شود. ویژگی اصلی فوم گرم سفت بودن آن است. هرچند این ویژگی به مرور زمان کاهش می‌یابد. فوم گرم کمترین خاصیت ارتجاعی را دارد. فوم های گرم معمولا طول عمر کم‌تری دارند. به مرور زمان به اصطلاح گود می‌روند. فوم گرم اغلب در صندلی اتومبیل‌ها و ساخت مبلمان بکار می‌رود.

فوم ویژه چیست؟

نوعی دیگر از فوم‌ نیز وجود دارد که با نام فوم‌ ویژه شناخته می‌شود. از نظر ویژگی، این نوع، خواص فوم‌ گرم و سرد را به طور همزمان دارد. و سفتی آن، بین سرد و گرم است. استفاده از این فوم‌، اخیرا برای برخی از مبلمان راحتی و استیل، رایج شده است.

 

کیفیت فوم:

اگر فوم‌ از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، به آسانی فشرده یا از هم گسیخته نمی‌شود. فوم‌هایی که دارای تراکم بیشتری هستند، گران‌تر هستند. استفاده از فوم‌ باکیفیت، راحتی مبلمان را دوچندان و ظاهر آن را در بلندمدت، حفظ می‌کند.

 

طول عمر فوم‌:

دوام و انعطاف، دو فاکتور اصلی برای تعیین طول عمر وجود دارند. اگر از فومی با انعطاف‌پذیری بالا استفاده کنید، طول عمر مبلمان شما، افزایش می‌یابد.

 

مقاومت فوم‌:

تمامی فوم‌های استفاده شده در ساخت مبلمان، باید در برابر آتش‌سوزی، مقاوم باشند. اگر فوم مبل موردنظر شما این شاخصه را ندارد، در خرید خود تجدید نظر کنید. برای شناسایی این نوع، به دنبال برچسبی با حروف FR به معنای مقاوم در برابر آتش باشید. بعضی از تولیدکنندگان داخلی نیز، از این فوم‌ها استفاده می‌کنند.

 

استحکام فوم‌:

میزان ثبات مبلمان، با ضریب انحراف نیرو (ILD) اندازه‌گیری می‌شود. این میزان، بین ۴ تا ۵۶، متغیر است. ۴، نشان‌دهندۀ فوم‌ نرم و ۵۶، بالاترین مقاومت فوم‌ است. اگر شماره ILD را بدانید، می‌توانید فوم ‌موردنظر خود را، با دقت انتخاب کنید.

  • دسته بندی: کلی
جدید ترین اخبار
Image

پلیول (Polyol) چیست؟

1399/9/21

پلی ال چیست؟ پلی ال، که اغلب با نام پلیول دیده می شود. یک ترکیب پلیمری با دو گروه هیدروکسی ...

بیشتر بخوانید

Image

تولوئن دی ایزوسیانات

1399/9/21

تولوئن دی ایزوسیانات یا تی دی ای، یک ترکیب آلی (آروماتیک) از خانواده ایزوسیانات ها است، که ...

بیشتر بخوانید

Image

ابر ریباند چیست؟

1399/9/21

ابر ریباند یک محصول پلی یورتان قالبی است که از تکه های ابر خرد شده ( آسیاب شده) که توسط با ...

بیشتر بخوانید

Image

فوم گرم

1399/9/21

فوم پلی اتیلن و فوم پلی استالین اغلب در زمینه های عایق های حراراتی، ضربه گیر، عایق صوتی و ...

بیشتر بخوانید